Vocabulary is essential in second and foreign language acquisition because without its appropriate and sufficient knowledge learners cannot understand others or express their own feelings. After a lengthy period of focusing on the development of grammatical competence, language instructors and researchers now recognize the importance of vocabulary learning. This paper examines how vocabulary knowledge influences in written production; it measured the lexical richness and lexical profile of argumentative essays written by EFL language learners. The instruments used in this study are the Vocabulary levels test and the Vocabprofile software, lextutor.ca. Data were collected from a quota sampling of 40 elementary learners who study English as foreign language. The results after the pedagogic intervention with a lexical approach revealed that the treatment group outperformed the control group in language production. The findings suggest that the vocabulary knowledge of foreign language is necessary; it provides learners a broader ability to produce well-structured written texts and contributes to the comprehension of utterances as well.
Vocabulary knowledge in the production of written texts: a case study on EFL language learners
Resumen
DESCARGAS
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Cómo citar
Vocabulary knowledge in the production of written texts: a case study on EFL language learners. (2017). Revista Tecnológica - ESPOL, 30(3). https://rte.espol.edu.ec/index.php/tecnologica/article/view/628
Artículos similares
- Rodrigo Tovar Viera, David Abrajan, Johana Muso, Análisis del Conocimiento del Contenido Pedagógico Tecnológico (TPCK) en Educación Superior , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 32 Núm. 2 (2020): Ciencias Sociales y Humanidades, Ingenierias y TICs
- Ximena Campaña Iza, Xavier Zumba Sampedro, Mario Morales Morales, Santiago Morales Cardoso, Análisis Comparativo de Métodos de Consenso sobre Plataformas Blockchain , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 33 Núm. 2 (2021): Soluciones TIC a desafíos emergentes de la sociedad: Volumen especial, contribuciones del TICEC 2021
- Juan José Oliveira Maurera, César Omar Estaba Hernández, Modelo de Mantenimiento Centrado en Confiabilidad para Plataformas de Telecomunicaciones y Transmisión de Datos , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 33 Núm. 1 (2021): Un Encuentro entre las Ingenierías, Telecomunicaciones y Ciencias Sociales
- Lorenzo J. Cevallos-Torres, Estefanía Priscila Rocha Tamayo, Carlos Alfredo Villarreal Vásquez, Jimmy Ignacio Sornoza Moreira, Análisis de la Gestión de Movilidad Vehicular Urbana utilizando Mapas Cognitivos Difusos , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 32 Núm. 1 (2020): Ingenierías, Tecnologías de la Información y Ciencias Sociales Multidisciplinaridad en la Publicación de Ciencias
- Juan José Peralta Vásconez, Carlos Andrés Narváez Ortiz, Marcos Patricio Orellana Cordero, Paúl Andrés Patiño León, Priscila Cedillo Orellana, Evaluación del reconocimiento de voz entre los servicios de Google y Amazon aplicado al Sistema Integrado de Seguridad ECU 911 , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 33 Núm. 2 (2021): Soluciones TIC a desafíos emergentes de la sociedad: Volumen especial, contribuciones del TICEC 2021
- Alex Fabián Guamán-Chango, Evelyn Cristina Faican-Jiménez, Ana Cecilia Villa-Parra, Diseño de un Software para Apoyar tareas de Mantenimiento de Equipos de Laboratorio Clínico , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 35 Núm. 2 (2023): Las TIC y su impacto en la sociedad
- José Medina Crespo, Virtualización de las asignaturas de estudios generales en la formación universitaria. Propuesta de concepción teórico-metodológica para su aplicación , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 33 Núm. 2 (2021): Soluciones TIC a desafíos emergentes de la sociedad: Volumen especial, contribuciones del TICEC 2021
- Fabricio Echeverria Briones, Una Solución al Método de Newton-Raphson de Orden Cuadrático para Acelerar la Convergencia de Algoritmos Iterativos de Varias Variables , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 32 Núm. 2 (2020): Ciencias Sociales y Humanidades, Ingenierias y TICs
- Gonzalo Luzardo, Allan Avendaño, Denisse Cayetano, Katherine Chiluiza, Diseño e Implementación de un Sistema de Gestión de Contenidos Web Accesibles , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 23 Núm. 3 (2010): Aplicaciones Ingenieriles
- Jorge Mendoza Cedeño, Antonio Campos Cedeño, Análisis Hidrológico de la Cuenca Rocafuerte para Estimar el Potencial Hídrico de la Zona , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 33 Núm. 1 (2021): Un Encuentro entre las Ingenierías, Telecomunicaciones y Ciencias Sociales
También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Rodrigo Tovar Viera, David Abrajan, Johana Muso, Análisis del Conocimiento del Contenido Pedagógico Tecnológico (TPCK) en Educación Superior , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 32 Núm. 2 (2020): Ciencias Sociales y Humanidades, Ingenierias y TICs