Vocabulary is essential in second and foreign language acquisition because without its appropriate and sufficient knowledge learners cannot understand others or express their own feelings. After a lengthy period of focusing on the development of grammatical competence, language instructors and researchers now recognize the importance of vocabulary learning. This paper examines how vocabulary knowledge influences in written production; it measured the lexical richness and lexical profile of argumentative essays written by EFL language learners. The instruments used in this study are the Vocabulary levels test and the Vocabprofile software, lextutor.ca. Data were collected from a quota sampling of 40 elementary learners who study English as foreign language. The results after the pedagogic intervention with a lexical approach revealed that the treatment group outperformed the control group in language production. The findings suggest that the vocabulary knowledge of foreign language is necessary; it provides learners a broader ability to produce well-structured written texts and contributes to the comprehension of utterances as well.
Vocabulary knowledge in the production of written texts: a case study on EFL language learners
Resumen
DESCARGAS
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Cómo citar
Vocabulary knowledge in the production of written texts: a case study on EFL language learners. (2017). Revista Tecnológica - ESPOL, 30(3). https://rte.espol.edu.ec/index.php/tecnologica/article/view/628
Artículos similares
- Pietro Corapi, Nedin Nuñez Neira, Regionalización de las Curvas de Intensidad-Duración-Frecuencia (IDF) en las Provincias de Santa Elena y Manabí , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 34 Núm. 4 (2022): Edición abierta multidisciplinaria: Medio Ambiente y Sostenibilidad, TIC e Ingenierías
- Jonathan Bladimir Zhiminaicela Cabrera, José Nicasio Quevedo-Guerrero, María Belén León-Salto, Cristhel Paulette Mora-Encalada, Algoritmo Semiautomático para Mapear Incendios Forestales y Estimar la Recuperación Vegetal Mediante Imágenes Landsat-8 , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 32 Núm. 2 (2020): Ciencias Sociales y Humanidades, Ingenierias y TICs
- Esteban Meneses, Rafael Soria, El modelo OSeMOSYS y la descarbonización a largo plazo del sector eléctrico en Galápagos , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 35 Núm. 2 (2023): Las TIC y su impacto en la sociedad
- Gonzalo Luzardo, Allan Avendaño, Denisse Cayetano, Katherine Chiluiza, Diseño e Implementación de un Sistema de Gestión de Contenidos Web Accesibles , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 23 Núm. 3 (2010): Aplicaciones Ingenieriles
- Elena Villacrés, M. Navarrete, O. Lucero, S. Espin, Esther Lilia Peralta García, Evaluación del Rendimiento, Características Físico-Químicas y Nutraceúticas del Aceite de Chocho (Lupinus mutabilis sweet) , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 23 Núm. 2 (2010): II Congreso Ecuatoriano de Ingeniería en Alimentos
- J. Suatunce, Composición Florística y Estructura del Remanente de Bosque de Galería de la Corporación Agrícola San Juan, Cantón La Maná, Provincia de Cotopaxi, Ecuador , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 22 Núm. 1 (2009): Ciencias Naturales y Medio Ambiente
También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Rodrigo Tovar Viera, David Abrajan, Johana Muso, Análisis del Conocimiento del Contenido Pedagógico Tecnológico (TPCK) en Educación Superior , Revista Tecnológica - ESPOL: Vol. 32 Núm. 2 (2020): Ciencias Sociales y Humanidades, Ingenierias y TICs